Thursday, February 19, 2009

Lagi Politik Di Perak

salam sumer...
haaa kali nie cite best...aku yakin korang sume banyak dengar cerita ttg politik negeri perak nie....aku bukan ape aku dah lama kumpulkan pendapat dan hari nie aku nak kongsi bersama pendapat yang aku dapat...ok 1st skali aku nak cite pasa 2 org ADUN yang lompat parti tu....korang x rasa ke ada cerita di sebalik tabir???diorang ada kes,dan kalau disabit kesalahan,mereka ini akan dihukum penjara,tapi pada pendapat aku la, diorang sertai BN adalah untuk mendapat pertolong kepada pihak atasan untuk menggugurkan tuduhan tersebut....pada aku itu mungkin agenda diorang, tapi lantaklah diorang..yang kene penjara nya diorang...hehehehe..ni kes BEKAS MB perak nie yang x sedor diri,dah la kene pecat dengan Paduka Seri sultan Perak, pastu nak saman plak sultan aku heran btol la..manusia jenis nie aku boleh sifatkan seperti anjing menyalak bukit,biar lah ape pun dia buat,kalau Tuanku x berkenan dia jadik MB ape dia boleh buat??hak perlantikan MB diberi penuh kepada DYMM Sultan, ada la sesetengah pihak yang mempertikaikan kuasa DYMM Sultan Perak,diorang nie sape??ape hak iorang??diorang xda akal yang waras ker???budak² darjah 1 pun paham kalau Sultan berhak melantik MB, Sultan juga berhak melucutkan jawatan MB tersebut...kalau baginda dah x berkenan dengan MB tersebut la....aku amek contoh mudah je...dalam sebuah rumah ada suami (Tuanku) dan isteri kan???so diorang ni ada pembantu rumah yang menguruskan hal ehwal rumah tu,tetibe je pembantu(MB) rumah tu hilang kepercayaan dari anak² (rakyat) untuk menjaga diorang...so si suami (sultan) x berkenan dengan pembantu rumah tu,so dia pecat pembantu rumah tu dan lantik pembantu rumah yang disukai anak² (rakyat) dan pembantu rumah baru (MB BARU) tu mendapat majoriti yang banyak dalam keluarga majikannya,so pada pendapat korang lah layak ke x si suami tu memecat MB lame tu...????

so lagi sekali aku letakkan 1 yanda tanya yang besar atas kepala korang khususnya pihak PAS DAP dan PKR..korang ada otak korang pk lah sendiri......


next time aku nak bubuh yang lain pulak,biar korang nie berpikir sikit....

salam..tggu kemunculan maklumat baru...

No comments: