Tuesday, March 31, 2009

Blaster

salam,

dalam dunia blogger skg nie ada juga penyamun² yang tak sedar diri... hak dan tanggungjawab kerajaan untuk memberi khidmat yang terbaik untuk rakyat agar rakyat menyokong kerajaan...ini tidak ada yang menghentam kerajaan, org mcm nie x pernah bersyukur dengan nikmat dan keamanan yang Allah kurniakan kepada negara kita Malaysia dibawah pimpinan kerjaan yang sedia ada sekarang nie...tak payah jauh kita ambil masa kerajaan Pakatan Rakyat memerintah negeri Perak, apa pembangunan yang dibuat??? dapat rezeki sebesar zarah pun tak reti nak bersyukur org pakatan ni...pada pilihanraya yang lalu, detik menantikan keputusan siapa yang boleh membentuk kerajaan di negeri Perak keputusan rasmi belum lagi di keluarkan penyokong pembangkang (PAS) telah menyerbu bangunan kerajaan negeri perak jam 1 pagi dengan alasan tak mahu MB lama membawa keluar fail sulit...mana perjuangan yang di laung-laungkan oleh PAS??mana??kalau kita Islam sejati jam 1 hingga ke 4 pg adalah masa yang paling sesuai untuk kita melakukan ibadah...ini tak, penyokong terus menyerbu bangunan kerajaan negeri perak, ini ke perjuangan ISLAM????

pembentukkan kerajaan pakatan rakyat telah "berjasa" kepada masyarakat Perak dengan kes rahsuah di Perak tengah, , tunjuk perasaan di jalanraya, baring tengah jalan, halang kenderaan DYTM Raja Muda Perak, dsb...persoalan...itukah ISLAM??? kenapa Paduka Seri Sultan Perak Dipersalah kerana tidak mahu membubarkan DUN?? yang mempertikai tindakan Paduka Seri Sultan Perak tu korang sape???kesah dulu juga yang pembangkang kaitkan dengan UMNO yang derhaka kepada sultan dulu, kenapa pembangkang tidak kaitkan dengan isu bekas MB derhaka??kenapa saja nak bangkitkan kemarahan penduduk negeri Perak??kenapa??pembangkang nak samakan BN dan PR pernah derhaka pada Tuanku??mcm tu?? "Patik Mohon Derhaka" <----- ayat ni umpama seorang anak yang mohon dehaka kepada ibunya yang melarang anaknya membuat perkara yang buruk....setahu saya tiada ayat " Patik Mohon Derhaka" dalam istana, kalau salah tolong kemukan pembetulan..

sedarlah wahai penduduk malaysia, tanpa parti Perikatan dulu, kita tidak akan mencapai kemerdekaan dan pembangunan yang dok ada skg nie, kita harus bersyukur dan memberi sokongan kepada kerajaan yang sedia ada untuk terus memberi yang terbaik kepada kita semua selagi ia tidak menyuruh rakyat melakukan perkara² mungkar....

sekian...

Saturday, March 28, 2009

Sikap Pengundi Bukit Gantang

salam semua,

semalam saya ada menghadiri majlis penyampaian Lesen Nelayan di kg Menteri, penerima seramai 67 org semuanya nelayan, bukan sahaja kaum melayu sahaja yang dapat tapi kaum cina pun ada yang dapat, tapi disini bukan saya ingin ceritakan pasal lesen tu tapi saya nak cerita sikap pengundi di kawasan Kuala Sapetang...saya ada menghadiri ceramah yang dianjurkan oleh pembangkang semasa sebelum penamaan calon, pembangkan kini bijak bermain dengan isu, nak tau ape yang di hasutnya penduduk?? ni dia.." kalau kerajaan bagi apa pun ambil lah..ambil dengan senyuman, kita belakon depan mereka, tapi kita mau undi apa?? undi BULAN" itu yang mereka katakan....agak² pembacalah kan, ape cara nak buat untuk BN nie tambat hati kaum cina di Kuala Sapetang??saya mati akal dah nie...tak tau nak buat mcm mana...jenuh depa duk p kampen, tapi hakikatnya depa sokong lain....tak sakit hati ke???bukan tu saja, ada makluamat yang mengatakan bahawa ada di kalangan parti pembangkang sendiri telah menyertai UMNO tapi mereka pangkah BULAN gak...yang nie lagi bahaya, UMNO sukar nak kesan sape yang tali barut Pembangkang, agaknya tidak keterlaluan jika saya sama kan mereka yang jadi tali barut ini seperti komunis..zaman dulu ramai yang jadi tali barut komunis kerana telah terhasut dengan perjuangan komunis, sama gak keadaan nya sekarang...so kepada pihak pembangkang tu toksah lah nak bermuka-muka...korang tu org melayu, takkan melayu dengan melayu nak bergaduh kot...kaum lain tgk je korang nie bergaduh..diorang suka korang tau tak...kita nie berpecah belah, senang diorang nak ambil tanah kita ni....

cangkat Ibol plak fanatik ya amat, cangkat ibol tu mmg kubu kuat pihak pembangkang, tapi pengundi² kat cangkat Ibol tu guna la otak sikit, ni korang same korang nak gaduh,sampaikan satu ketika bendera BN tak boleh naik langsung, korang nie zalim tau tak??ape salah penduduk yang menyokong BN???yang korang nak pergi marah diorang pulau diorang tu ada ke dalam islam suruh kita buat mcm tu???korang pergi buka 30 juzuk al-quran tu ada tak dalam tu tulis kita boleh menzalimi sesama manusia??korang nie sebenarnya tak sedar diri, lupa daratan, korang sekolah dulu sape bagi??anak² korang pergi universiti tu, sape yang bina universiti tu??kalau takda kerajaan sekarang saya ingat lah anak² kita nie duk kampung la jadi nelayan, jadi petani dsb...itu korang cakap kerajaan x bagi ape²???saya alu-alukan pembangkang membuka blog saya dan menjawab penulisan saya ni..

saya bukan nak hentam sesapa, cuma saya sedih, dah berbagai-bagai benda kerajaan bagi untuk kemudahan kita dan keluarga kita serta seluruh masyarakat di negara ini,kenapa masih ada diantara kita nie tak sedar diri dan lupa budi baik orang, sedarlah wahai seluruh penduduk di bumi bertuah Malaysia ni, kalau bukan kerana UMNO,MCA dan MIC, kita tidak akan mencapai kemerdekaan dan kita tidak akan mengecapi kemajuan yang ada sekarang nie...salah orang kita nampak, salah sendiri???korang ada otak korang pk lah sendiri..

sekian..

Keputusan

salam semua kepada semua pembaca blog saya nie...hehehe lame gak ek saya g menyiasat, sudahnya ni lah keputusannya..minggu lepas saya telah di kejutkan dengan berita tentang ada parti politik islam yang memberi "zakat" kepada masyarakat cina di pekan kuala sapetang, menurut sumber mereka ini bergerak dalam kumpulan yang kecil bagi mereka ini sukar dikesan, tapi setelah di selidik dan di tanya kepada penduduk tempatan, mereka tidak tahu tentang isu tersebut, akan tetapi saya tidak mengalah...cari punya cari saya dengar org² sembang di kedai kopi, akhirnya keluar juga cerita tersebut tapi mereka kata parti tersebut memberi sumbangan kepada masyarakat cina...

saya hairan, setiap sesi ceramah yang mereka anjurkan, pasti mereka ini mengutip derma, tapi mereka ini boleh pulak memberi sumbangan kepada kaum cina di pekan kuala sepetang.... dari mana datang nya duit tersebut....??saya hanya mendengar dari mulut org nak tuduh sebarangan saya tak berani, apepun mohon lah pihak berwwajib nie g siasat sama ada betol atau tidak...so penat gak g siasat, akhirnya ini saja keputusan nya..geram gak...tapi apakan daya ini saja yang termampu saya coretkan..

sekian..

Wednesday, March 25, 2009

Kampong Menteri Ku

assalammualaikum w.b.t kepada semua pembaca blog saya nie....hari nie saya nak cerita pengalaman hari ini dalam saya menjalankan tugas di Kg Menteri, hari ini barulah saya rasa lega kerana org kg dah mula faham kehadiran kami di sana...hari nie kami dapat 4 jemputan untuk ke rumah mereka esok, so nak tak nak kene la pegi yea tak??hehehe....siap ada yang nak rekemenkan anak dara diorang lagi..huhuhu....segan gak dibuatnya...hari ni kami tak mengalami sebarang masalah dalam menjalankan tugas kami..baru lah kami sedar bahawa hanya pengundi yang menyokong Barisan Nasional melayan kami dengan baik, kene pembangkang??mau dihambatnya kami ni keliling kampung??

ape pun kami berbangga kerana dapat berkhidmat untuk masyarakat, kami dah mula kenal dan rapat dengan pengundi Kg Menteri, tapi buat masa nie kami tak dapat nak teka sape yang akan menang....ape pun saya akan lakukan yang terbaik untuk kerajaan yang sedia ada..hehehehe....bab pembangkang ni saya ada satu isu yang best, tapi kami tengah menyiasat kesahihan isu ini kerana ia melibatkan agama dan maruah bangsa, apapun jika maklumat ini benar saya akan dedahkan kepada pembaca dan nilai lah sebaik mungkin...

sekian.

Tuesday, March 24, 2009

Monday, March 23, 2009

Isu Berbangkit Pakatan Rakyat di Bkt Gantang

Salam semua kepada pembaca blog saya...hari ni saya nak dedahkan isu-isu yang dibawa oleh pihak pembangkang dikawasan Kampong Menteri...seperti biasalah PAS membawa isu kerajaan "haram" yang diterajui oleh BN, bila saya dengar saya panas hati je...x pasal² Jabatan Penerangan dapat nama...2 org dari penceramah PAS mendakwa bahawa "kerajaan BN yang meneraju tampuk pemerintahan negeri Perak sekarang ni haram..saya tak tau la mane letaknya haram tu...selidik punya selidik dengan penyokong PAS nie diorang cakap cara pengambil alihan kuasa dari tangan Pakatan Rakyat adalah dengan ketidakrelaan hati rakyat...itu alasan utama yang diberi oleh mereka...selepas selesai mereka berbicara tentang perkara itu, mereka tuduh pula Polis nie guna kekerasan atas penduduk awam....ish pelik pun ada....kalau diorang tak buat salah dan tak mengancam keselamatan penduduk serta tidak merosakkan harta benda awam, polis takkan guna kekerasan....jelaslah parti Pas sekarang nie putar belitkan isu....tidak keterlaluan jika di labelkan parti putar alam...

manakala DAP dan PKR pula membawa isu hak milik kekal tanah kepada kaum cina....yang nie lagi saya tak faham, diorang nie tak faham ker ape yang di maksudkan dengan rizab orang melayu??? ada ke tanah rizab cina ke, rizab india ke....???kalau ada meh kemukakan bukti....lagi satu isu yang diorang bawak, diorang cakap kerajaan nie x perihatin dan meminggirkan kaum India..diorang cakap kaum India nie dah berpuluh-puluh tahun menduduki estet² tapi tanah pun diorang tak dapat...ape diorang nie buta ke????kalau kerajaan meminggirkan kaum India, dah lame dah kaum India ni tak keluar ke pekan² dan tak ada kaum india yang berjaya...diorang yang cakap mcm tu bebal agaknye????kalau kerajaan pinggirkan kaum India ni lagi, tak ada la anak org India ni yang jadi ahli² koporat, dan ada yang memegang jawatan yang tinggi dalam kerajaan...DAP dan PKR nie saje je nak buat rakyat keliru dan marah dengan kerajaan..diorang nie suke mintak simpati...dan tidak keterlaluan juka mereka ini di labelkan dengan anai-anai...

sudah² lah Pakatan Rakyat, cukup² lah peninkan rakyat, jgn dok fitnah org sana orang sini...dalam ISLAM tidak suruh kita mencaci dan memaki hamun org lain dan ditegah sama sekali untuk menaburkan fitnah kerana memfitnah itu lebih besar dosanya dari membunuh....

sekian..

Saturday, March 21, 2009

Kampong Menteri Kuala Sepetang

huhuhu salam semua....saya kene jaga Kampong Menteri, saya telah ditugaskan untuk mencari pengundi,so saya kene la jalan rumah ke rumah,ada sekali tu kene silap rumah saya kene perambat balik..mujur x d balingnye kayu tu...huhuhu tu la antara pengalaman best saya, lagi satu ada la sowang hamba allah nie, sedang saya salam semua org, tiba kat sowang hamba allah tu saya sua tangan, langsung tak bersambut...huhuhuhu sedih btol, ada gak org mcm tu....risik punya risik rupanya dia tu ahli pas...tapi heran la, kalau org pas dia mesti sambut tangan saya kalau saya sua untuk bersalam...tak faham saya...huhuhu mcm nie ke sikap penyokong pas???huhuhuhuhu...apakan daya saya nie hanya menjalankan tugas jer.....huhuhu...

satu hari suntuk duduk kat kg tu dah mcm org takda mak bapak je saya nie..duk merayau-rayau keliling kg cari org, sembang ngan org, kene kejar ngan org....mcm2 lagi...huhuhuhuhu..kita hanya nak membantu tapi kene pulak kat kita nie...tapi saya anggap semua tu cabaran dan dugaan semasa bertugas...hehehe..so kepada semua sahabat saya yang bertugas sebagai pegawai di lapangan harap anda semua tabah dan sabar dalam menjalankan tugas...sekian dulu buat hari nie...
salam

Monday, March 16, 2009

Perak

salam semua..fuh syok habis kursus nie..hehehe...skg nie nak saya nak cerita pasal PILIHANRAYA KECIL PARLIMEN BUKIT GANTANG,seperti yang kita semua sedia maklum yang Bukit Gantang akan menghadapi pilihanraya...jadi pada pendapat u all semua lah, sape yang akan menang??bagi BN diorang kene menang gak pilihanraya nie...saya ada bersembang dengan rakan-rakan sewaktu berkursus baru-baru nie...mereka mereka berkata begini "kita adakan semula pilihanraya bagi negeri perak, sekiranya BN kalah, BN akan kalah dengan bermaruah, kalau menang pun menang dengan bermaruah, ini kalau depa ambik alih mcm nie ramai yang tak puas hati.." so ape pendapat pembaca blog saya ini dengan kenyataan yang dibuat???pada saya ada betul nya juga....hehehe...jadi kita nilai lah dengan fikiran yang waras kita...salam

Thursday, March 12, 2009

maaf

salam semua....kepada pembaca blog saya,maaf la buat sementara nie saya ada kursus di Pinang,jd tiada maklumat yang baru yang boleh dipaparkan disini....jadi selepas balik dari kursus saya akan paparkan maklumat terbaru untuk tatapan kalian..sekian...

Wednesday, March 4, 2009

Persidangan Bawah Pokok

salam..huhuhu ape la nak jadi dengan negeri Perak nie....tak faham aku...huhuhuhu...tak cukup lagi ke dengan keadaan yang kucar-kacir yang melanda negeri ni...kali nie di tambahkan lagi dengan masalah...sidang bawah pokok....kenapa la semua ni terjadi???malu!!bukan perak je yang malu, tapi Negara pun malu!!!cerita ADUN yang bersidang di bawah poko telah tersebar meluas di Australia, Thailand, Indonesia dan banyak lagi negara yang dah tau pasal tu,kepada org yang Gila Kuasa (Pakatan Rakyat) sedarlah sesungguhnya anda semua tidak layak untuk berada dalam Negara Malaysia yang tercinta ini,anda semua telah memalukan Negara!!!memalukan Agama anda sendiri!!!dan memalukan Bangsa kamu sendiri....!!!!!elok sangatlah kalau anada semua tidak memerintah Negeri Perak ini,kerana anda semua akan buat lebih dari itu....saya sedih!!Sedih!!!!sudah-sudah la wahai Pakatan Rakyat....cukup-cukup lah.....sedar lah diri anda semua....kalau tak puas hati pun bukan itu caranya kita nak luahkan....!!!!!mana maruah anda semua...selama 52 thn kita telah merdeka, ini lah kali pertama ada ADUN ybag buat persidangan Bawah pokok....kepada semua Masyarakat di Perak org yang mcm ini yang kita mahu memerintah Negeri Kita??Korang semua fikir lah sendiri......salam