Saturday, November 29, 2008

Kontrak Sosial

Kali nie aku nak cite pasal kontrak sosial plak...aku hangen btol bile ada org yang nak menyentuh kontrak sosial nie...korang kene ingat kita sume dah berjanji sebelum merdeka lagi..x kesah la relevan ke tiadak relevan ke lagi kontrak tu...tapi korang kene ingat dengan adanya kontrak tersebut kita dapat hidup aman damai sampai skg...ni aku nak ingatkan org yang suke sangat menyentuh sensitiviti kaum nie...korang nie ada otak x??sesedap je nak bangkitkan isu sensitiviti kaum, perbuatan korang ni boleh mengganggu gugat keselamatan negara, kestabilan ekonomi negara dan korang boleh menyebabkan terjadinya pergaduhan yang besar...cukup2 lah negara lain berperang dan bergaduh,x'n korang nak jadikkan malaysia ni mcm tu jugak??yang korang tau gaduhhhhhh je....aku sayang malaysia, aku x sanggup tgk malaysia nie hancur...korang ingat la sikit kalau korang tarik balik keistimewaan org melayu, org melayu pulak x teragak-agak nak tarik balik kewarganegaraan, oleh sebab terdapat undang2 dah tertulis sesiapa pun x dibenarkan menyentuh isu kontrak sosial ni, tapi aku sedih masih ada lagi org2 atasan nie nak sentuh kontrak sosial...kang nak kata bodoh kang marah, kene saman pulak, tapi kalau nak kata pandai, dia buat mcm tu plak....aku rasa la elok kita cadang kan kepada P.M kita supaya amek tindakan kepada org yang suke sangat sentuh kontrak sosial nie...harap P.M kita tegas la sikit....

sekian salam....

No comments: