Sunday, November 30, 2008

Negeri ku Kerajaan ku

haaaa...salam sumer....hari nie aku nak sembang pulak pasal kerajaan negeri nie...1st skali pasal isu babi a.k.a pig a.k.a khinzir....meh nie cite hangat nie....Selangor menjadi perintis kepada projek mega nie, di ikuti oleh kedah x lama lagi takut2 perak pulak ikut jejak projek nie..heheheh....MB kita orang melayu, tapi kenapa la boleh lulus "Projek Mega" tu???aku pun nek heran kenapa boleh lulus (1 pertanyaan)...kalau ada yang hebat dari pembangkang yang baca nie boleh la komen ek....haku x heran....selangor negeri maju, tapi tu lah mcm ner lah boleh lulus projek kandang babi tu???mesti ada udang di sebalik batu..sesuatu perkara x'n terjadi kalau tiada sebab,tapi nak uat mcm ner aku bukan nye nak tau ape projek diorang,aku tulis ni pun sbb x puas hati dengan projek tersebut...x cukup pasal projek tu mcm2 pulak tomahan yang budak UiTM kene...nie universiti nie brother oi...tempat org menimba ilmu....yang haku heran nya org melayu kita gak yang mengkritik UiTM tu...ape la nak jadik ngan bangsa aku nie???tu lah kalau dah ada kuasa, mcm2 la diorang nak buat itu naik, ini naik.....hampes.....kalau la kerajaan BN tu nek kan harga minyak, sumer org naik...naik ape??naik minyak, naik hangen...mcm2 lagi la yang nek...korang nie pikir la plak yang kerajaan negeri naikkan cukai pintu, bil air, dan banyak lagi la, korang x bising pun???nie lah dia..salah org lain nampak, salah sendiri??tetibe jadik buta pulak....ni hal kedah pulak, kerajaan pusat nak buat projek untuk rakyat, ada je yang x puas hati membazirlah itu lah ini lah, tapi bile kerajaan negeri nak buat projek kandang babi kat kedah tu sumer sokong pulak...heran aku....ape la tren orang melayu kita nie...dasyat....nie kes perak pulak..cukai pintu naik x hengat, sampai bebankan rakyat negeri perak, ada 1 kes tu bile DYMM Paduka Seri Sultan Perak masuk campur sibuk bising2...aik maner respek korang pada ketua negeri???akai ada kaa???pastu x cukup pasal tu, wartawan pulak jadik mangsa...ape la dosa mamat tu yang di amek nye memori kad tu...kalau takut sangat gambar tu kene amek, kuar je 1 pekeliling utk mengharamkan gambar tuan punya badan tadi dari digantung kat dinding2 setiap jabatan kerajaan negeri..senang....haku pun heran...mengalahkan artis....wawawa....x tau la ape nak jadik skg nie....t aku ada bahan best utk pembaca blog aku nie..t aku bagi....so tggu k....sekian dulu buat masa nie....ape2 pun kepada kerajaan Selangor, Perak dan Kedah pertimbangkan lah untuk "Pembangunan Kandang Babi" ( PKB ) coz ia akan membangkitkan kemarahan org melayu yang beragama Islam.....

sekian salam...

No comments: