Tuesday, December 16, 2008

Kereta oh Kereta

haaaa....sudah lame saya menyepi,al-maklumlah sibuk sesangat...heheheheh ok hari nie saya nak cite pasal kereta yang telah diuar-uarkan oleh kerajaan 3 buah negeri kononnye nak pakai kereta Toyota Camry..hahahaha...saya masih ingat lagi masa pihak kerajaan negeri ni skg berkempen masa nak jatuhkan kerajaan dulu,isu yang dibawa mereka ialah isu kenderaan rasmi kerajaan negeri...konon kata mereka kerajaan negeri membazir, berlagak, dan mcm2 lagi...diorang bukan tak tau yang kerajaan negeri pakai tu ialah kenderaan buatan Malaysia,eksekutif lagi tu...adatlah bile dah rosak tu kene la baiki,takkan pulak kalau rosak je buang,asal rosak je buang,itu kan lagi membazir??mereka ni bukan tak tau alat-ganti dah mahal upah orang lagi....x faham la.....

haaa sekarang nie,kerajaan yang diperintah oleh parti DAP,PAS dan PKR nak tukar kereta..dasyat tol diorang nie,banyak pulak duit kerajaan negeri nie ek??skg nie diorang nie x pikir ke yang toyota camry tu mahal satu hal,alatganti dia bukan kecik-kecik anak harganya,nak belagak la konon nye kerajaan negeri punya exco naik toyota camry...yang saya heran nye mane kerajaan negeri dapat duit banyak tu nak beli toyota camry dan ada ke ahli-ahli yang berhormat tu kepentingan dalam membeli kenderaan tersebut??ini kerajaan kene siasat nie...heheheh...kalau x silap saya,perbandingan kos pembaikkan antara Perdana V.6 dan Toyota Camry,Toyota tu lagik mahal...mane diorang dapat duit tu????itu saya xnak komen pasal tu biar la diorang yang berkenaan yang siasat...hehehehe....pada saya elok la pakai kenderaan buatan malaysia kerana itu akan menunjukkan semangat cintakan negara dan sayangkan negara....tak gitu??so senang cite Lu Orang Ada Otak, Lu Pikir La Sendiri....

salam...

No comments: